Κυριακή, 13 Νοεμβρίου 2011 22:52
Νέα εμπλοκή στην κατασκευή του αυτοκινητόδρομου
Η κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας λίγο πριν χάσει τις εκλογές, τον Οκτώβριο του 2009, είχε ανακοινώσει ότι όλα τα διαδικαστικά θέματα επιλύθηκαν και η κατασκευή του μισού αυτοκινητόδρομου (Σάντα-κόμβος Ασσήρου) Κιλκίς – Θεσσαλονίκης δημοπρατείται εντός των ημερών.
Οι εκλογές έγιναν, κέρδισε το ΠΑΣΟΚ και ο νέος υφυπουργός Υποδομών Γιάννης Μαγκριώτης, μήνα Δεκέμβρη του 2009, ανακοίνωσε πως δημοπράτηση δεν μπορεί να γίνει διότι υπήρξαν διαδικαστικές αρρυθμίες και υστερήσεις κυρίως αναφορικά με τις απαλλοτριώσεις. Ενημέρωνε μάλιστα ότι στο υπουργείο εργάζονται νυχθημερόν και η δημοπράτηση θα εξαγγελθεί το καλοκαίρι του 2010.
Όντως η δημοπράτηση δεν άργησε πολύ. Τέλη του 2010 έγινε και τέλος της Άνοιξης του τρέχοντος έτους ανακηρύχθηκε ο ανάδοχος εργολάβος για το έργο των 58 εκατ. ευρώ. Ο εργολάβος μάλιστα εγκατέστησε και το εργοτάξιό του, όπως πληροφορούν τους οδηγούς οι σχετικές πινακίδες.
Αλλά τότε, γιατί εδώ και πέντε τουλάχιστον μήνες δεν έχει «πέσει φτυαριά» για την κατασκευή του δρόμου;
Σήμερα αποκαλύπτουμε: Το πρόβλημα με τις απαλλοτριώσεις εξακολουθεί να υφίσταται. Κι όχι μόνο δεν έχουν ολοκληρωθεί (για το παράπλευρο δίκτυο) αλλά οι κατά τα άλλα αρμόδιες υπηρεσίες δεν γνωρίζουν ποιος φορέας θα κινήσει τη διαδικασία των απαλλοτριώσεων!
Το όλο έργο παραμένει στάσιμο, και οι «αρμόδιοι» της Περιφέρειας υπέβαλαν σχετικά ερωτήματα στους αρμόδιους της Αθήνας, για να διευκρινιστεί αν οι δήμοι, ή οι αιρετές περιφέρειες, ή η κρατική περιφέρεια ή ο …Χατζηπετρής θα διενεργήσει τις απαλλοτριώσεις ώστε κάποτε να ξεκινήσει το δύσμοιρο έργο.
Η αιτιολογία της άγνοιας που προβάλλεται από τις υπηρεσίες της Περιφέρειας Κ. Μακεδονίας είναι το νέο καθεστώς του «Καλλικράτη». Ωστόσο εντύπωση προκαλεί η μεγάλη σπατάλη χρόνου από τις εν λόγω υπηρεσίες καθώς δεν είναι λογικό να υποθέσουμε ότι από τις αρχές του έτους είναι το πρώτο έργο που αντιμετωπίζει πρόβλημα απαλλοτριώσεων ώστε να μην έχει αποκτηθεί η σχετική γνώση – πείρα.
Η παρατήρηση ότι για το θέμα όφειλαν να κινητοποιηθούν έγκαιρα οι φορείς του νομού, είναι προφανής. Το ερώτημα είναι γιατί μέχρι τώρα δεν υπήρξε αποτέλεσμα.
Η ταυτότητα του έργου
Το έργο αναπτύσσεται στον οδικό άξονα Θεσσαλονίκη-Κιλκίς-Δοϊράνη μεταξύ των ανισόπεδων κόμβων Ασσήρου και Νέας Σάντας.
Το έργο ξεκινά από τον Α/Κ Ασσήρου, επί του καθέτου άξονα της Εγνατίας Οδού (Δερβένι-Προμαχώνας, σύνορα προς Βουλγαρία). Κατόπιν συναντά την Εθνική Οδό προς Σέρρες στην περιοχή της Μυγδονίας, όπου ο υφιστάμενος ισόπεδος κόμβος καθίσταται ανισόπεδος (Α/Κ Μυγδονίας). Μετά από 3χλμ περίπου, στον οικισμό του Δρυμού, κατασκευάζεται ο ανώνυμος ανισόπεδος κόμβος (Α/Κ Δρυμού) και συνδέεται η οδός του τοπικού δικτύου με το λατομείο της περιοχής. Μετά από 4 χλμ περίπου κατασκευάζεται ο 3ος ανισόπεδος κόμβος (Α/Κ Καμάρας), που συνδέει τον αυτοκινητόδρομο με το τοπικό δίκτυο. Η παρέμβαση τελειώνει μετά από 4,3 χλμ περίπου, συνδέεται με τον υφιστάμενο Α/Κ Νέας Σάντας.
Ο αυτοκινητόδρομος κατασκευάζεται σε νέα χάραξη, στο μεγαλύτερο μήκος του. Συμπίπτει με την υφιστάμενη εθνική οδό σε μήκος περίπου 1,8 χλμ, όπου γίνεται παραλλαγή της ΕΟ για προσωρινή χρήση και κατόπιν ως πλαγιόδρομος.
Προβλέπονται 4 στρώσεις οδοστρωσίας και 4 ασφαλτικές στρώσεις, εκ των οποίων η τελευταία αντιολισθηρά.
Οι κόμβοι και η γέφυρα του Χειμάρου (Ξηροποτάμου) ηλεκτροφωτίζονται.
Επίσης προβλέπεται πλήρης εγκατάσταση σήμανσης και ασφάλειας, οριζόντιας και κατακόρυφης.
Προβλέπεται πλήρης εγκατάσταση σήμανσης και ασφάλειας, οριζόντιας και κατακόρυφης.
Προβλέπονται έργα περιβαλλοντικής αποκατάστασης και ιδιαιτέρως φύτευσης πρανών.
Σημειώνεται ότι οι μελέτες προετοιμασίας ολοκληρώθηκαν με πόρους του ΠΕΠ Κ/Μ (Γ ΚΠΣ, Μέτρο 7.4 Μελέτες Ωρίμανσης και Προετοιμασίας ΕΤΠΑ, προϋπολογισμός 1.480.000 ευρώ).
Παραδοτέο
Πρόκειται για οδικό τμήμα διατομής κλειστού αυτοκινητόδρομου πλάτους 17,00 μ ασφαλτικού και μήκους 11,45 χλμ
Πρόβλεψη για εκτέλεση εργασιών: Ιανουάριος 2011-Δεκέμβριος 2013.