Τετάρτη, 28 Μαϊος 2008 13:48
Πάλι με χρόνια με καιρούς πάλι για δρόμους θα λέμε
Μια ερώτηση του αντιδημάρχου Χρ. Σπίγκου έδωσε το έναυσμα και την αφορμή στο Δήμαρχο Δημ. Τερζίδη να εκφράσει τις θέσεις του και να περιγράψει το δεν γενέσθαι στο άμεσο προσεχές μέλλον στο μέγα πρόβλημα της πόλης του Κιλκίς: τι θα απογίνει και πότε θα ασφαλτοστρωθούν οι κακοποιημένοι από τα έργα δρόμοι της πόλης.
Ο κ. Σπίγκος υπέβαλε το ερώτημα αν έχουν ολοκληρωθεί τα έργα των δικτύων φυσικού αερίου και οπτικών ινών ώστε να αποκατασταθούν οι δρόμοι καθώς διογκώνεται η δυσαρέσκεια των δημοτών.
Ο κ. Τερζίδης στην απάντησή του έθεσε τον γενικότερο προβληματισμό του ενώ παραδέχτηκε την ταλαιπωρία των δημοτών, την κατανόηση των οποίων άλλωστε έχει ζητήσει επανειλημμένα.
Ποιος είναι ο προβληματισμός και συνάμα η απάντηση του κ. Δημάρχου.
Το έργο του δικτύου οπτικών ινών - αμελητέας όχλησης άλλωστε- έχει ολοκληρωθεί, αλλά για το δίκτυο φυσικού αερίου απομένει το σημαντικότερο σκέλος, αυτό της κατασκευής του εσωτερικού δικτύου και της σύνδεσης με τις οικοδομές. Προς τούτο όμως απαιτείται η σύσταση των ΕΠΑ, των εταιρειών περιφερειακού επιπέδου που θα διαχειρίζονται το φυσικό αέριο στα αστικά κέντρα, της Κ. Μακεδονίας εν προκειμένω. Για την εν λόγω ΕΠΑ ακόμα δεν έχουν έρθει στο αρμόδιο υπουργείο οι παρατηρήσεις της Κομισιόν επί των τευχών δημοπράτησης. Και στην καλύτερη περίπτωση θα απαιτηθούν σχεδόν δυο χρόνια για να «τρέξει» το θέμα «Δεν μπορούμε να περιμένουμε τόσο» τόνισε ο κ. Δήμαρχος και συνέχισε με τη δεύτερη διάσταση του όλου θέματος. «Θέλουμε να εντάξουμε στο ΕΣΠΑ (Δ’ Κ.Π.Σ) την αντικατάσταση του εσωτερικού δικτύου ύδρευσης. Το έργο της αποχέτευσης ολοκληρώθηκε πλην ορισμένων σημειακών παρεμβάσεων στο δίκτυο ομβρίων. Υποβάλλουμε μείζον πρόγραμμα 25 εκατ. Ευρώ για; Το έργο της ύδρευσης. Όμως το ΕΣΠΑ θέλει χρόνο πολύ καθώς δεν έχουν πιστοποιηθεί ακόμα οι φορείς. Στην καλύτερη περίπτωση θα χρειαστούν 2-3 χρόνια. Ούτε αυτό το έργο μπορούμε να το περιμένουμε. Επομένως σε επόμενη συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου πρέπει να συζητήσουμε το θέμα. Για την ανακατασκευή όλων των δρόμων της πόλης απαιτούνται περί τα πέντε εκατ, ευρώ. Για τμήμα των δρόμων περί τα τρία εκατ. ευρώ. Ολόκληρη η ΣΑΤΑ ανέρχεται σε ένα εκατ. ευρώ. Δεν μπορούμε επομένως να χρηματοδοτήσουμε τα έργα αποκατάστασης των δρόμων από πιστώσεις της ΣΑΤΑ. Απομένουν τα ομόλογα που η Πολιτεία θα μας δώσει αντί των υπεξαιρεθέντων κονδυλίων και η λύση του δανείου. Θα συνεδριάσουμε και θα αποφασίσουμε»υπογράμμισε ο κ. Τερζίδης.
Για να δώσει το μέγεθος των υπαιξερεθέντων κονδυλίων ο κ. Δήμαρχος τόνισε ότι η Πολιτεία οφείλει στο Δήμο Κιλκίς μόνο για τη δαπάνη των σχολικών φυλάκων 450. 000 ευρώ, οφειλή που αναγνώρισε, αλλά θα αποδώσει σε εφτά χρόνια. Επίσης οφείλει 650.000 ευρώ το υπουργείο Πολιτισμού και ήδη ο δήμος ασκεί αγωγή για να λάβει τα υπεσχημένα, δείχνοντας το δρόμο και στους υπόλοιπους δήμους της χώρας.
Πάντως σε κάθε περίπτωση οι δημότες πρέπει να γνωρίζουν ότι ακόμα κι αν ο δήμος Κιλκίς με δανεισμό ή μέσω των ομολόγων προβεί σε αποκατάσταση των δρόμων της πόλης, σε λίγα χρόνια - τέσσερα; πέντε; - οι δρόμοι και πάλι θα καταστραφούν. Το εσωτερικού δίκτυο φυσικού αερίου θα κατασκευαστεί με καθυστέρηση. Η αντικατάσταση του εσωτερικού δικτύου ύδρευσης θα γίνει αφού το υπάρχον δίκτυο είναι απαρχαιωμένο> Και σε 10 χρόνια πάλι θα είναι επίκαιρο και επίμονο το αίτημα της αποκατάστασης των κατεστραμμένων από τα έργα δρόμων της πόλης.
Να το πάρουμε απόφαση. Στην χώρα της φαιδράς πορτοκαλέας ζούμε.