Την πορεία ίδρυσης και λειτουργίας του Εμπορευματικού Κέντρου στα όρια
του Δήμου Πολυκάστρου καταγράφει μ’ έγγραφό του προς το υπουργείο
Εσωτερικών ο δήμος Πολυκάστρου, καθώς και όλες τις ενέργειες που έγιναν
από την πλευρά του για τη λειτουργία του Κέντρου, από ιδιωτικό φορέα,
σε έκταση 818 στρεμμάτων στην περιοχή Ασπρου-Αξιοχωρίου.
Ο Δήμος Πολυκάστρου έχει προχωρήσει επίσης στην έκδοση τουλάχιστον των βασικών προκαταρτικών αδειών που απαιτούνται - Αποχαρακτηρισμός έκτασης από χορτολιβαδική σε βιοτεχνική (Νομαρχιακή Αυτοδιοίκηση Κιλκίς) – άδειες από τις αρμόδιες εφορείες Βυζαντινών και Κλασσικών Αρχαιοτήτων – παραχώρηση κοινόχρηστης έκτασης από το ΥΠ.ΑΓΡ.ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ.
Τι προβλέπεται
Το πλαίσιο ίδρυσης και λειτουργίας του Εμπορευματικού Κέντρου στο Δήμο Πολυκάστρου έχει ως εξής:
Ο Δήμος Πολυκάστρου προτίθεται να συνεργαστεί με ιδιώτες επενδυτές με σκοπό την ανάπτυξη υπερσύγχρονου κέντρου αποθήκευσης και διακίνησης εμπορευμάτων στην φιλοσοφία των Logistic Parks ή Logistic Centers που λειτουργούν εδώ και πολλά έτη στις ανεπτυγμένες χώρες της Ευρώπης και του υπόλοιπου κόσμου. Ο φορέας υλοποίησης του έργου που θα επιλεγεί μέσα από διαγωνιστικές διαδικασίες θα ενοικιάζει τους χώρους σε εμπορικές εταιρείες ή εταιρείες «third party logistics», και θα προσφέρει υπηρεσίες υποστήριξης προς τις εταιρείες αυτές, όπως και διοίκησης και διαχείρισης του κέντρου. Το Κέντρο θα παρέχει:
- Αποθηκευτικούς χώρους υψηλών προδιαγραφών για μίσθωση
- Χώρους για χρήση από εταιρείες Logistics και Μεταφορών
- Κέντρο συνδυασμένων μεταφορών (οδικών-σιδηροδρομικών)
- Χώρους για διαχείριση φορτίων (αποσυσκευασία κ.λ.π.)
- Χώρους γραφείων και καταστημάτων
- Όλες τις υποστηρικτικές λειτουργίες για την εξασφάλιση των ανωτέρω
- Υπηρεσίες σχετικές με την εξυπηρέτηση του διερχόμενου κοινού και των μεταφορικών μέσων (πρατήριο καυσίμων, τράπεζες, χώρους εστίασης και αναψυχής, ξενοδοχείο κ.λ.π.)
Στόχος
Στόχος της επένδυσης είναι η εξυπηρέτηση της ζήτησης για συνδυασμένη μεταφορά και αποθήκευση αγαθών σε διεθνή, εθνική και τοπική κλίμακα. Το όλο έργο θα αποτελέσει σημαντικό εμπορευματικό κόμβο της χώρας, και θα πρέπει να ενταχθεί σε ένα ευρύτερο δίκτυο εμπορευματικών μεταφορών μεταξύ Ελλάδας, Βαλκανίων και Ευρώπης. Λόγω της διασύνδεσης του με το σιδηροδρομικό δίκτυο και της καλής πρόσβασης στο εθνικό οδικό δίκτυο, το κέντρο έχει όλα τα χαρακτηριστικά για να αποτελέσει ένα κέντρο συνδυασμένων μεταφορών, και να αποτελέσει βασικό εργαλείο του διαμετακομιστικού εμπορίου στην Ελλάδα.
Η δυνατότητα που θα παρέχεται μέσω του κέντρου, είναι η ομαδοποίηση και μεταφόρτωση των προϊόντων από βαρέα οχήματα και η περαιτέρω διακίνησή τους στο δίκτυο με μικρά φορτηγά, που θα ανακουφίσει τον αστικό ιστό των Νομών Θεσσαλονίκης και Κιλκίς με σημαντικές βελτιώσεις στην προσπελασιμότητα σε επίπεδο υπεραστικών αλλά και αστικών εμπορευματικών μεταφορών και γενικότερα θα βελτιώσει το διεθνή προσανατολισμό της ευρύτερης περιοχής.
Στο επενδυτικό σχέδιο παρουσιάζονται οι σχεδιαζόμενες κατασκευές και παρεχόμενες υπηρεσίες, γίνεται ανάλυση της απευθυνόμενης αγοράς και των στοιχείων του εξωτερικού και εσωτερικού περιβάλλοντος του έργου ώστε να εξαχθούν τα απαραίτητα συμπεράσματα και στοιχεία για τον έλεγχο της βιωσιμότητας της επένδυσης μέσω λεπτομερούς χρηματοοικονομικής ανάλυσης.
Το εμπορευματικό κέντρο θα κατασκευαστεί με χρονοδιάγραμμα 2 ετών και συνολικό κόστος κατασκευής 86,5 εκατομμύρια ευρώ. Το κέντρο θα παρέχει ένα ολοκληρωμένο πακέτο υπηρεσιών, που αποτελείται από την εκμίσθωσή στους χρήστες υπερσύγχρονων αποθηκευτικών χώρων, τη δυνατότητα χρήσης του σιδηροδρομικού σταθμού, τη συντήρηση, καθαριότητα και ασφάλεια των χώρων σε ανταγωνιστικές σε σχέση με την αγορά τιμές.
Ο συνδυασμός των παρεχόμενων υπηρεσιών και των ανταγωνιστικών τιμολογίων υπολογίζεται να φέρει την πληρότητα των ενοικιαζόμενων χώρων σε υψηλά επίπεδα. Οι χρήστες θα έχουν επίσης στη διάθεσή τους όλες τις απαραίτητες συμπληρωματικές υποδομές και υπηρεσίες, όπως σταθμό εξυπηρέτησης αυτοκινήτων, εμπορικά καταστήματα, εστιατόρια, τράπεζα, τελωνείο, γραφειακούς χώρους, εκθεσιακό χώρο, ξενοδοχείο και χώρους στάθμευσης.
Βάσει των παραδοχών εργασίας οι οποίες κρίνονται συντηρητικές σε σχέση με τη δυναμική του κέντρου, η επένδυση είναι βιώσιμη και σκόπιμη με ικανοποιητικούς δείκτες κερδοφορίας και αποδοτικότητας και μία καθαρή παρούσα αξία επενδεδυμένων κεφαλαίων που ξεπερνά τα _78.000.000.
Αναφέρουμε ότι ήδη έχουν διενεργηθεί προτάσεις από ενδιαφερόμενους επενδυτές εκ των οποίων ιδιαίτερο ενδιαφέρον παρουσιάζει η πρόταση Spirit of Hellas της εταιρείας INTER –PRO-DE S.A. (International Programs Development) με έδρα το Λουξεμβούργο η οποία πραγματεύεται και την κατασκευή αεροδρομίου στα διοικητικά όρια του Δήμου Πολυκάστρου.
Β’ φάση
Δεδομένων όλων των ανωτέρω ενεργειών και των πλαισίων ίδρυσης και λειτουργίας του Εμπορευματικού Κέντρου εν συνεχεία θα προχωρήσουμε στη Β’ φάση του έργου στην οποία ο Σύμβουλος υποχρεούται να πραγματοποιήσει τα ακόλουθα:
Α) Πλήρη διερεύνηση του επενδυτικού ενδιαφέροντος για τα έργα.
Β) Προετοιμασία τελικών εισηγήσεων προς το Δήμο σχετικά με το έργο, τη μέθοδο υλοποίησής τους και το χρονοδιάγραμμα αυτού.
Γ) Παρουσίαση των εισηγήσεων στο Δημοτικό Συμβούλιο για τελικές αποφάσεις.
Δ) Προετοιμασία τευχών δημοπράτησης του έργου σύμφωνα με τις αποφάσεις που θα έχουν ληφθεί.
Ε) Υποστήριξη στις διαγωνιστικές διαδικασίες επιλογής Αναδόχου.
ΣΤ) Υποστήριξη στην υπογραφή συμβάσεων.
Κυριακή, 08 Νοεμβρίου 2009 04:48