Η εκδρομή έγινε στα πλαίσια του εκπαιδευτικού προγράμματος της Βουλής των Ελλήνων στο οποίο, η ΣΤ΄τάξη του 2ου Δημοτικού Σχολείου, συμμετέχει για 2η συνεχόμενη χρονιά.
Η πρώτη μέρα ήταν λίγο δύσκολη γιατί είχε πολύ λεωφορείο, συντονισμό και γνωριμία της ομάδας των 55 συμμετεχόντων (μαθητών και γονέων). Ξεκινήσαμε από την πλατεία Ειρήνης στις 07.00΄ με πιλότο στο λεωφορείο τον Χάρη (Ρούλη) τον Αλεξανδρίδη από την Κρηστώνη. Κάναμε τρεις στάσεις για φαγητό και ξεκούραση και φτάσαμε έξω από την Αθήνα στις 15.00΄. Μπήκαμε στο κυκλοφοριακό χάος της πρωτεύουσας και κάναμε δυο ώρες περίπου για να φθάσουμε στο Ίδρυμα Μείζονος Ελληνισμού στις 17.00΄, όπου ήταν προγραμματισμένες οι πρώτες μας εκπαιδευτικές επισκέψεις.
Ξεκινήσαμε με τη «Θόλο». Η «Θόλος» είναι ένα ημισφαιρικό «Θέατρο» Εικονικής Πραγματικότητας του Ιδρύματος, χωρητικότητας 132 ατόμων. Επιλέξαμε τη Διαδραστική Περιήγηση στην Αρχαία Αγορά Ξεναγηθήκαμε στο χώρο της Αρχαίας Αγοράς και, με την καθοδήγηση ειδικού μουσειοπαιδαγωγού, επιλέξαμε οι ίδιοι τη διαδρομή που θα ακολουθούσαμε. Η αναπαράσταση της Αγοράς γίνεται σε τρεις διαφορετικές στιγμές της ιστορίας της και μας δίνει τη δυνατότητα να αντιληφθούμε την εξέλιξη μέσα στο χρόνο και τη μεταβολή των λειτουργιών του χώρου από εποχή σε εποχή, όπως αυτή αποτυπώνεται στις αρχιτεκτονικές και πολεοδομικές διαφοροποιήσεις της. Στην κλασική Αγορά (περί το 400 π.Χ.) τονίζεται η σημασία των δημόσιων διοικητικών κτηρίων και η ύπαρξη ενός μεγάλου ανοιχτού χώρου για συναθροίσεις και αθλητικές δραστηριότητες. Στα Ελληνιστικά χρόνια (περί το 150 π.Χ.) δεσπόζουν τα μεγάλα εμπορικά κτήρια (στοές) και δίνεται έμφαση στην ευεργετική δράση των ελληνιστικών ηγεμόνων. Τέλος, η ρωμαϊκή εικόνα της Αγοράς (περί το 150 μ.Χ.) αποτυπώνει τη σταδιακή της αποδυνάμωση ως διοικητικού και εμπορικού κέντρου, γεγονός που άφησε περιθώρια για την ανάπτυξη του θρησκευτικού και πολιτιστικού χαρακτήρα της, καθώς ανεγέρθηκαν καινούργιοι ναοί, ωδείο, βιβλιοθήκη και νυμφαίο.
Αμέσως μετά την εικονική και διαδραστική περιήγηση στην Αρχαία Αγορά, επισκεφθήκαμε την έκθεση: « Υπάρχει σε όλα λύση; Ταξίδι στον Κόσμο των Αρχαίων Ελληνικών Μαθηματικών». Ειδική παιδαγωγός μας ξενάγησε στις διαφόρους περιόδους ανάπτυξης των μαθηματικών και της μαθηματικής σκέψης στον αρχαίο ελληνικό κόσμο, εποχή κατά την οποία τίθενται τα θεμέλια της επιστήμης και αναδεικνύεται η σημασία των αρχαίων ελληνικών μαθηματικών για τον ελληνικό και τον ευρωπαϊκό πολιτισμό.
Κουρασμένοι αλλά με άριστες τις εντυπώσεις από την πρώτη πολιτιστική επίσκεψή στο Ίδρυμα Μείζονος Ελληνισμού, πήγαμε στο ξενοδοχείο (ΞΕΝΟΦΩΝ). Αφού ταχτοποιηθήκαμε στα δωμάτιά μας βγήκαμε για διασκέδαση. Άλλοι διάλεξαν θέατρο, άλλοι το allu fanpark, άλλοι βόλτα στο Μοναστηράκι και άλλοι φαγητό.
Την επομένη, ξυπνήσαμε στις 7:00 και μετά το πρωινό, ξεκινήσαμε για τη Βουλή.
Εκεί μας υποδέχτηκε το ειδικό προσωπικό του Ιδρύματος της Βουλής για το εκπαιδευτικό πρόγραμμα. Στο πρόγραμμα συμμετείχαν και οι γονείς. Η έναρξη έγινε με ενημέρωση σε ειδικά διαμορφωμένη αίθουσα για την ιστορία του κτιρίου της Βουλής και τον τρόπο λειτουργίας του Κοινοβουλίου. Συνεχίστηκε με ξενάγηση στις αίθουσες με φωτογραφικό υλικό (εκεί υπήρχε και μια φωτογραφία από το Χωρύγι) ,ιστορικά κείμενα και προσωπικά αντικείμενα Βασιλέων. Η επίσκεψή μας στο κτίριο της Βουλής έκλεισε με την είσοδό μας στην αίθουσα των συνεδριάσεων της ολομέλειας του Κοινοβουλίου η οποία προκάλεσε σε όλους αισθήματα θαυμασμού και δέους.
Μετά την έξοδό μας από τη Βουλή η απαραίτητη βόλτα στην Πλατεία Συντάγματος όπου θαυμάσαμε το μνημείο του Άγνωστου Στρατιώτη. Βέβαια περιμέναμε να γίνει και η αλλαγή των τσολιάδων της Προεδρικής φρουράς για να τους καμαρώσουμε αλλά και να θαυμάσουμε τις καταπληκτικές κινήσεις ακριβείας. Εκείνη την ώρα οι φωτογραφικές μηχανές πήραν φωτιά.
Το εκπαιδευτικό πρόγραμμα στη Βουλή ολοκληρώθηκε με την επίσκεψη στην Έκθεση «Μίκης Θεοδωράκης: Συνθέτης - Πολιτικός - Στοχαστής» παρουσιάζεται το μουσικό έργο, η πολιτική δράση και παρουσία του, αλλά και η πλευρά του στοχαστή Θεοδωράκη, μέσα από πλούσιο φωτογραφικό υλικό, παρτιτούρες, χειρόγραφα, εκδόσεις, δίσκους, προγράμματα συναυλιών και παραστάσεων, καθώς και ηχητικά και οπτικοακουστικά ντοκουμέντα. Στο πλαίσιο της έκθεσης κυκλοφορεί συνοδευτικός κατάλογος, όπου εκτός από το υλικό της έκθεσης περιλαμβάνονται και κείμενα που παρουσιάζουν και αναλύουν την πολύπλευρη προσωπικότητά του με στόχο τη βαθύτερη κατανόηση του ανθρώπου που έδωσε έκφραση σε όλους τους Έλληνες με τον πολιτικό του λόγο και την ελληνικότητα και οικουμενικότητα της μουσικής του.
Επόμενος σταθμός μας το Μουσείο Φυσικής Ιστορίας και το κέντρο ΓΑΙΑ του Ιδρύματος Γουλανδρή στην πανέμορφη και καταπράσινη Κηφισιά. Μετά την επίσκεψη στο Μουσείο και στο κέντρο ΓΑΙΑ, κάναμε βόλτα στην αγορά της Κηφισιάς, φάγαμε και ξεκινήσαμε για τον τελευταίο προγραμματισμένο σταθμό της ημέρας το Αττικό ζωολογικό πάρκο. Εκεί ειδική ξεναγός για δυο ώρες μας ξενάγησε στο πολύ μεγάλο ζωολογικό πάρκο. Είδαμε πολλά είδη ζώων από όλο τον κόσμο και μάθαμε βασικά στοιχεία για τη ζωή τους.
Μετά το ζωολογικό πάρκο, επιστροφή στο ξενοδοχείο και η βραδινή έξοδος με τις ελεύθερες επιλογές του καθένα (θέατρο, allu fanpark, Μοναστηράκι, Σύνταγμα, φαγητό).
Την τελευταία ημέρα, ξυπνήσαμε πάλι στις 7:00 πήραμε πρωινό, φορτώσαμε τι αποσκευές μας στο Λεωφορείο και ξεκινήσαμε για την Ακρόπολη. Μετά από μια καταπληκτική ξενάγηση στο εκπληκτικό μνημείο της παγκόσμιας κληρονομιάς, βαδίσαμε μέσα από την αρχαία αγορά και φτάσαμε στο Μοναστηράκι. Εκεί κατεβήκαμε στο σταθμό του μετρό, βγάλαμε εισιτήρια, διαλέξαμε την μπλε γραμμή για Σύνταγμα και επιβιβαστήκαμε. Κατεβήκαμε στο Σύνταγμα και επιβιβαστήκαμε στο Λεωφορείο για την επιστροφή.
Φτάσαμε στο Κιλκίς γύρω στις 21.00 η ώρα. Το ταξίδι στον Πολιτισμό, τη Γνώση, τη Δημοκρατία και τη Διασκέδαση άφησε σε όλους ισχυρά αντισώματα κατά της μιζέριας, της αλλοτρίωσης και των εφήμερων αξιών που μας σερβίρονται με τρόπο εντυπωσιακό από την τηλεόραση και το διαδίκτυο.
Κώστας Ραμπίδης
Τετάρτη, 13 Μαϊος 2009 06:40
Ταξίδι στον πολιτισμό, τη γνώση, τη Δημοκρατία και τη διασκέδαση
Από τις 10 ως τις 12 Απριλίου 2009, 25 μαθητές και μαθήτριες της Έκτης τάξης του 2ου Δημοτικού Σχολείου Κιλκίς, συνοδευόμενοι από το διευθυντή του σχολείου Κώστα Ραμπίδη, τις δασκάλες Ζήνα Κωνσταντινίδου και Ειρήνη Ξαφη, καθώς και τους γονείς τους, πραγματοποίησαν μια τριήμερη εκπαιδευτική εκδρομή στην Αθήνα που σίγουρα θα μείνει αξέχαστη σε όσους συμμετείχαν. Ένα τριήμερο ταξίδι στον Πολιτισμό, τη Γνώση, τη Δημοκρατία και τη Διασκέδαση -έτσι το αποκαλέσαμε γιατί ό,τι είδαμε ήταν γεμάτο πολιτισμό, γνώση, μάθημα δημοκρατίας αλλά είχε και ψυχαγωγία.