Παγλαρίδης Θεοφύλακτος
Όταν τα σχολεία δεν έκλειναν...
Του Θεοφύλακτου Παγλαρίδη.
Ήταν χειμώνας του 1967 προς "68. Η γεροντική μου μνήμη δεν με βοηθά αν έγινε η αλλαγή του έτους ή βρισκόμασταν ακόμα στο ...σωτήριο έτος 1967. Στο μικρό Ελευθεροχώρι, οι τουλάχιστον 20 μαθητές Γυμνασίου ετοιμαζόμασταν να κινήσουμε με τα πόδια για το Χέρσο όπου λειτουργούσε από λίγα χρόνια νωρίτερα εξατάξιο γυμνάσιο. Οι γηραιότεροι θυμούνται και το τριτάξιο.
Η εικόνα της πόλης είναι και η δική μας εικόνα
Να ρίξουμε στο πυρ το εξώτερον το Κράτος; Να το ρίξουμε.
Την Περιφέρεια επίσης. Και τον Δήμο εξάπαντος. Αλλά ετούτο το κακό με τον πρώτο χιονιά, άξιο του ονόματός του, η πόλη να έχει μετατραπεί σε τσουλήθρα και κατ΄ουσίαν αδιάβατη προσφέρεται και για πολλά ακόμα αναθέματα.
Το ιερό χώμα της πατρίδας...
Γράφει ο Θεοφύλακτος Παγλαρίδης.
Κι άντε να κατανοήσουμε τον πολιτευτή που κραύγαζε πως αν κλείσει το σχολείο του χωριού του ( με τρία παιδιά) κινδυνεύει το χωριό του καθώς δεν θα κυματίζει εκεί (στην αυλή του σχολείου) η ελληνική σημαία.
Σημαία είναι αυτή, έχει τον αυταπόδεικτο ιερό συμβολισμό της. Ακόμα κι αν ο ίδιος μαζί με όλους σχεδόν τους κατοίκους εγκατέλειψαν το χωριό τους και μαζεύτηκαν στις πόλεις, άλλος για να 'βρει δουλειά, άλλος για να διευκολύνει τις σπουδές των παιδιών του, άλλος...
Σιγά, το Κιλκίς κοιμάται...
Γράφει ο Θεοφύλακτος Παγλαρίδης.
Στον καταραμένο τόπο, Μάη μήνα βρέχει, ισχυρίζεται ο λαός μας. Στον ίδιο τόπο κάθε προεκλογική περίοδο ξεπροβάλλουν επίδοξοι σωτήρες ων αριθμός ουκ έστιν.
Όταν ο άνθρωπος εξαχρειώθηκε στο Κιλκίς
Γράφει ο Θεοφύλακτος Παγλαρίδης.
Αποτελεί παγκόσμια πρωτοτυπία: Ένας τόπος, το Κιλκίς εν προκειμένω, οιονεί να εορτάζει την πλέον απεχθή σελίδα της ιστορίας του. Και από τις απεχθέστερες που κατέγραψε η ιστορία παγκοσμίως.
Περί του εμφυλίου πολέμου ο λόγος και τις χιλιάδες συμπατριωτών μας που έπεσαν θύματα του μίσους και της εξαχρείωσης του ανθρώπου.
Ευτυχώς υπάρχουν (ακόμα) βιομηχανία και αγροτικές επιδοτήσεις
Η στατιστική απεικόνιση της παραγωγικής φτώχειας του ν. Κιλκίς, και της παράδοξης εισοδηματικής ανάνηψης, όπως προκύπτει από τα επίσημα στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ στην 16ετία 2000- 2015.
Περί αφωνίας και ιχθύων
Ύστερα από κοντά 40 χρόνια σε τούτο το επάγγελμα -μην επικαλεστούμε τα ...γλαφυρά περί λειτουργήματος - οι απορίες μου σχετικά με την ποιότητα του δημόσιου διαλόγου στις μικρές τοπικές κοινωνίες, όπως καλή ώρα του Κιλκίς, αντί να λιγοστεύουν, συνεχώς αυγατίζουν.
Οι "μπαχαλάκηδες" της αστικής τάξης
Γράφει ο Θεοφύλακτος Παγλαρίδης.
Αγανάκτηση προκαλούν στο μέσο πολίτη οι εικόνες καταστροφής που σε κάθε ευκαιρία προκαλούν οι λεγόμενοι “μπαχαλάκηδες” στην Αθήνα. Νεαροί έως και ανήλικοι επιδίδονται σε καταστροφές, υποτίθεται για να εκφράσουν την άρνησή τους στην "άδικη κοινωνία" .
Υπάρχουν όμως και κάποια μεγαλύτερα "παιδιά" που προκαλούν απείρως σημαντικότερες καταστροφές στο όνομα της ελεύθερης αγοράς ή, όπως εφαρμόζεται στην χώρα μας, στο όνομα της ασύδοτης αγοράς.
Οι μωροί, τα μωρά και η Novartis
Γράφει ο Θεοφύλακτος Παγλαρίδης. Δυο κατηγορίες ανθρώπων, κατά πως διδάσκουν οι ψυχολόγοι, εκπλήσσονται με τα αυτονόητα: Οι μωροί και τα μωρά. Στην Χώρα της φαιδράς πορτοκαλέας ιδιαζόντως στις δυο κατηγορίες προστίθεται και μια τρίτη. Αυτή της μεγάλης πλειοψηφίας των πολιτικών της ανδρών. Που ανακαλύπτουν ύστερα και από τον τελευταίο Κωστίκα του έσχατου καφενείου της Ελλάδας ποιος είναι ο πολιτικός συσχετισμός δυνάμεων στην Ευρώπη. Που αγνοούν πως όταν δεν έχεις μαντήλι να κλάψεις δεν παριστάνεις τον Γκιουλέκα με "λεφτά υπάρχουν", με Ζάππεια και σχίσιμο μνημονίων και άλλα παρόμοια γλαφυρά μεν, δυστυχώς όμως και δημοφιλή καθώς μέχρι και εξουσία αρπάζεις με την ψήφο του ανυπερθέτως νουνεχούς λαού.
Ο αλυτρωτισμός είναι το πραγματικό “αγκάθι”
Γράφει ο Θεοφύλακτος Παγλαρίδης.
Για το όνομα θα διαδηλώσουν την Κυριακή χιλιάδες πολίτες της Μακεδονίας στη Θεσσαλονίκη. Φαντάζει οξύμωρο, αλλά η αντίδραση στην χώρα μας εκκινεί από το σημείο της διαπραγμάτευσης που παρουσιάζει τα λιγότερα αγκάθια. Τόσο η σημερινή ηγεσία της ΠΓΔΜ όσο και η επίσημη Ελλάδα, από το 2008, φαίνεται πως δεν θα χρειαστούν πολλές ώρες διαβούλευσης για να καταλήξουν σε μια σύνθετη ονομασία όπου θα εμπεριέχεται ο όρος "Μακεδονία".