Κωνσταντινίδης Νίκος
Δωρεάν Σχολικά Γεύματα
Γράφει ο Νίκος Κωνσταντινίδης, εκπαιδευτικός - συγγραφέας.
Όταν οι νέοι της Αρχαίας Σπάρτης ήθελαν να απαντήσουν στους μεγαλύτερους ότι θα γίνουν καλύτεροι από εκείνους, τους απευθύνονταν με τη φράση: «Άμμες δε γ' εσόμεθα πολλώ κάρρονες», που σημαίνει ότι «εμείς θα γίνουμε καλύτεροι από εσάς». Αν θέλεις να αποδείξεις σε κάποιον ότι είσαι καλύτερός του, οφείλεις να του δείξεις με πράξεις.
Αυτοί είμαστε
Γράφει ο Νίκος Κωνσταντινίδης, Εκπαιδευτικός - συγγραφέας.
Είμαστε η χώρα που εφηύρε πρώτη τη δημοκρατία. Επινοήσαμε από νωρίς τη νομοθεσία, αλλά προτιμήσαμε και την αυθαιρεσία. Θεσμοθετήσαμε το νόμο, αλλά χτίσαμε και το παράνομο στα δάση και την παραλία. Μιλήσαμε για δικαιοκρατία αλλά υιοθετήσαμε την αδικία. Αγνοήσαμε το «μηδέν άγαν» και το «μέτρον άριστον» και ορίσαμε την υπερβολή στην καθημερινή μας δράση κι έκφραση.
Φάρμακο και Φαρμάκι
Γράφει ο Νίκος Κωνσταντινίδης, Εκπαιδευτικός - συγγραφέας.
Όταν το φάρμακο δίνεται σε υπερβολική δόση γίνεται φαρμάκι. Το ίδιο και ο λόγος. Όταν από συντροφικός και συναδελφικός γίνεται επικριτικός κι επιτιμητικός μετατρέπεται κι αυτός σε φαρμάκι, σύμφωνα με του Μένανδρου το γνωμικό: «η γλώσσα πολλούς εις όλεθρον ήγαγεν».
Ευθείες και τεθλασμένες γραμμές
Γράφει ο Νίκος Κωνσταντινίδης, Εκπαιδευτικός - συγγραφέας.
Το να ευθυγραμμιστεί μια ευθεία με μια τεθλασμένη γραμμή είναι «κομμάτι» δύσκολο. Πλήρως ευθυγραμμισμένος είναι μόνον ο νεκρός. Ο ζωντανός ζει, κινείται, μαθαίνει και αλλάζει. Η εποχή της τυφλής υπακοής έχει παρέλθει. Χρήσιμος σε όλους τους καιρούς είναι ο άνθρωπος που ζητεί τη γνώση και τη δράση. Η γη που πατούμε δεν απελευθερώθηκε από τους πολιτικούς εκπροσώπους του life style, αλλά από τους επαναστάτες της Ιστορίας. «Η Ελλάδα δεν φτιάχτηκε από τους πορφυρογέννητους ούτε από τους βαθύπλουτους και τους νεόπλουτους, αλλά από τους ανθρώπους του μεροκάματου».
Για να ξέρουμε τι λέμε...
Γράφει ο Νίκος Κωνσταντινίδης.
Η συμπεριφορά του ανθρώπου εκτός από την ευφυΐα του καθορίζεται κι από την αλαζονεία του. Όπου κυριαρχεί ο αυταρχισμός, υποχωρεί ο λογικός νους. Όπου δύο ή περισσότεροι άνθρωποι χρησιμοποιούν το λόγο μεταξύ τους, ως μέσο για επικοινωνία, μιλάμε τότε για διάλογο, στοιχείο αναγκαίο για την κοινωνία. Κατ' αναλογία όταν η φθορά χαρακτηρίζει μια Πολιτεία μιλάμε για δια-φθορά κι όταν υπάρχει πλοκή μεταξύ φιλικών, συγγενικών και άλλων δεσμών ή εσμών μιλάμε για δια-πλοκή (Λεξικό των Liddell & Scott, έτος έκδοσης 1903).
«Των οικιών ημών εμπιπραμένων κι ημείς άδομεν» (Θουκυδίδης)
Γράφει ο Νίκος Κωνσταντινίδης, Εκπαιδευτικός - συγγραφέας, μέλος του Σύριζα-ΠΣ Κιλκίς.
Ιστορικά υπάρχουν δύο Ελλάδες: Η Ελλάδα του Λεωνίδα και η Ελλάδα του Εφιάλτη. Η Ελλάδα του Ανδρούτσου και η Ελλάδα του Γκούρα. Είμαστε η χώρα των ηρώων του 1821 αλλά και των κοτζαμπάσηδων. Των Αντιστασιακών αλλά και των συνεργατών των Γερμανών. Η μόνη ευρωπαϊκή χώρα, που μετά τη γερμανική Κατοχή η εξουσία δεν πέρασε στα χέρια εκείνων που αποτέλεσαν τη ραχοκοκαλιά της Εθνικής Αντίστασης.
Παιδεία και Παιδεμός
Γράφει ο Νίκος Κωνσταντινίδης, Εκπαιδευτικός - συγγραφέας, μέλος του Σύριζα-ΠΣ Κιλκίς.
Πολιτική δεν είναι μόνο η ιδεολογία. Πολιτική είναι και η νοοτροπία. Είναι το ήθος που γίνεται έθος και εθιμικό δίκαιο. O άνθρωπος δεν είναι μόνο η ιδεολογία του. Είναι ολόκληρη η πορεία του. Η εν γένει παιδεία και στάση του στη ζωή. Ο καθένας, εκτός από την κομματική έχει και την προσωπική του ταυτότητα. Αυτή που ορίζει τα πνευματικά και πολιτικά του χαρακτηριστικά. Όλα όσα τον αξιολογούν ανθρωπιστικά και τον κρίνουν αξιακά.
Τρεις οικογένειες δρόμος…
Γράφει ο Νίκος Κωνσταντινίδης, Εκπαιδευτικός - συγγραφέας, μέλος του Σύριζα-ΠΣ Κιλκίς.
Από τη δημοκρατία στην οικογενειοκρατία είναι τρεις οικογένειες δρόμος. Όταν μια χώρα κυβερνάται από την ίδια οικογένεια σε εθνικό και τοπικό επίπεδο το πολίτευμα αυτό δεν είναι δημοκρατικό, αλλά οικογενειοκρατικό, και παρεκβατικό κατ’ ουσία της δημοκρατίας, σύμφωνα με τον Αριστοτέλη.
Όταν η συμφορά συμφέρει...
Γράφει ο Νίκος Κωνσταντινίδης, Εκπαιδευτικός-συγγραφέας, μέλος Σύριζα ΠΣ Κιλκίς.
Αν θέλεις να πάρεις τη γη κάποιου μπορείς να τη νοικιάσεις ή να την αγοράσεις. Μπορείς ακόμη να τον «αναγκάσεις» να την αφήσει, όταν δεν θα μπορεί πλέον να ζει σ' αυτήν. Αν χαθούν τα σπαρτά του, αν καταστραφούν τα οπωροκηπευτικά του, αν πάρουν φωτιά τα μελίσσια, τα δέντρα, τα κοπάδια του, θα την εγκαταλείψει και θα γίνει δική σου. Μετά μπορείς να φτιάξεις ό,τι θέλεις σ' αυτήν: από πάρκα με φωτοβολταϊκά έως πάρκα με ανεμογεννήτριες.
Ουσία και εξ-ουσία
Γράφει ο Νίκος Κωνσταντινίδης, Εκπαιδευτικός - συγγραφέας, μέλος του Σύριζα-ΠΣ Κιλκίς.
Η λέξη άριστος παραπέμπει ετυμολογικά στο επίθετο «αγαθός» και συγκεκριμένα στο συγκριτικό του βαθμό «αρείων», από όπου και το όνομα του θεού του πολέμου Άρης. Άριστος σήμαινε αρχικά τον δυνατό στον πόλεμο. (Μέγα Ετυμολογικό Λεξικό). Η λέξη άριστος συνδέεται, επίσης, γλωσσικά και με τη λέξη αριστερά, καθόσον έχουν ίδια ετυμολογική ρίζα.